[dfads params='groups=364&limit=1&orderby=random']
メルセデスベンツ 280CE C123 mercedes benz coupe
[dfads params='groups=239&limit=1&orderby=random']

メルセデスベンツ 280CE C123

1982年式
車検 2021年10月
走行 180542km
長さ 464cm
幅  178cm
高さ 139cm
重量 1520kg
排気量 2746cc
備考 4速AT 定員4名 ETC

■ 概要

「最善か無か」この時代のメルセデスには丁寧に作り込まれたメーカーの気概が感じられます。視認性を最大限に高めた灯火類。レンズに付けられた凹凸は泥や雪が付着しても見やすいようにと工夫されています。スタイリッシュなハードトップですが、人の乗るカーゴスペースは絶対に潰さずに守るというようにAピラーもCピラーも太くボディ剛性が高められています。Bピラーがないので窓を開けるとなかなかの開放感があります。この車両はシートもセンスの良いハーフレザーになっており、スレが出やすい部分はレザーで耐久性を上げ、身体が当たる座面は滑りにくく夏も冬も快適に過ごせるファブリックになっています。タペット音もなく静かに回る2.8リッター直6エンジン。同乗試乗では挙動もゆったりと大きなクーペのイメージなのに、回答性も良く予想以上に小回りが利くのには驚きました。FRなので前輪の切れ角が元々あることと、さらにはタイヤの切れ角が増すとキャンバー変化を多くする設計になっているようです。石畳の上でもアウトバーンでも快適に、しかも狭い路地でも運転しやすい足回りの設計。短い同乗試乗でもメルセデスの奥深さを感じられました。コンピューター制御ではなく機械式で、機構の作り込みでできた時代の車。大切に乗っていただきたいと思います。

ガレージ保管で塗装状態、下回りの綺麗さからも大切に乗られていることがよく分かります。複数台お持ちのオーナー様でガレージ整理でのご出品です。

"Best or nothing" Mercedes in this era feels the spirit of a carefully crafted manufacturer. Lights that maximize visibility. The irregularities on the lens are designed to make it easy to see even if mud or snow adheres. Although it is a stylish hardtop, both the A-pillar and C-pillar are thicker and have increased body rigidity so that the cargo space on which people ride can be protected without crushing. Since there is no B-pillar, there is a sense of openness when opening the window. This vehicle also has half-leather seats with good taste, leather is used to increase the durability of the seat, and the seat surface against which the body hits is made of non-slip fabric that can be used comfortably in summer and winter. 2.8 liter straight 6 engine that runs quietly without tappet sound.In the test ride, I was surprised that the response was good and the turn was better than expected, although the behavior was a slow coupe image. Because it is FR, it seems that it has been designed to increase the camber change as the front wheel has an original angle of cut, and further the tire angle increases. The undercarriage design is comfortable on cobblestones and on autobahns, and is easy to drive on narrow alleys. I could feel the depth of Mercedes even in a short ride. A car of an era that was made of mechanical, not computer-controlled, mechanisms. I want you to ride carefully.

[dfads params='groups=239&limit=1&orderby=random']
おすすめの記事
トヨタ 50 プリウス 右フロント事故修理 キズヘコミ 鈑金塗装 タキザワ自動車 松戸車修理 市川 鎌ヶ谷 船橋 市川 習志野 浦安 柏 印西 成田 葛飾区 足立区 江戸川区 墨田区 レッカー可能
・プリウス(動画映像・情報)
トヨタ 50 プリウス 右フロント事故修理 キズヘコミ 鈑金塗装 タキザワ自動車 松戸車修理 市川 鎌ヶ谷 船橋 市川 習志野 浦安 柏 印西 成田 葛飾区 足立区 江戸川区 墨田区 レッカー可能
第181回 タキザワ自動車動画 今回ご紹介するのはトヨタ 50系プリウス フロント廻り事故修理 作業風景です。 車両保険扱いによる修理です。...