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CHEVROLET CORVETTE ZR-1(C4)  '1989
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★シボレー コルベット ZR-1(C4)に関して
コルベットの4代目として1983年に登場したC4型、大きく盛り上がったフェンダーなどはなだらかに整形され、全体的に洗練されたスタイルとなった。
エンジンは前輪車軸後部に搭載され、49:51とスポーツカーとして理想的な前後重量配分を実現した。

1989年に登場したZR-1はベースグレードのパッケージオプションであり、タイヤを収めるためにリアの造形に変化が生じ、角張っていたリアフェイスは丸まり、フェンダーが外側に拡大されていた。

組み合わされるミッションはZF製6速MT。
ブレーキは大径化され、17インチホイールに、タイヤはフロント275/40ZR17、リアは315/40ZR17を装着していた。

ロータスによって設計された、オールアルミニウム製のV型8気筒DOHC32バルブエンジンは、5,727ccの排気量から、標準モデルより100PS以上も上回る、最高出力375PS/5,800rpm、最大トルク51.3kgm/4,800rpmを発揮し、0-60mph/h(約97km/h)を4.2秒、0-400mは12.2秒、最高速度は289.5km/hであった。

★Chevrolet Corvette ZR-1 (C4)
The C4 type, which appeared in 1983 as the fourth generation of Corvette, and the large raised fenders, etc. were gently shaped to give a sophisticated overall style.
The engine is mounted on the rear part of the front wheel axle, achieving an ideal front and rear weight distribution of 49:51 as a sports car.

In 1989, the ZR-1 was a base-grade package option, with a change in rear shape to accommodate the tires, the angular rear face curled up, and the fenders expanded outward.

The combined mission is a 6-speed ZF MT.
The diameter of the brake was increased, and it had 17-inch wheels, front 275 / 40ZR17 tires, and rear 315 / 40ZR17.

The all-aluminum V8 DOHC32 valve engine designed by Lotus has a maximum output of 375PS / 5,800rpm and a maximum torque of 51.3kgm / 4,800rpm, with a displacement of 5,727cc, more than 100PS higher than the standard model. Then, 0-60mph / h (about 97km / h) was 4.2 seconds, 0-400m was 12.2 seconds, and the maximum speed was 289.5km / h.

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